Designtorgets nya grafiska profil

Nu rullar vi ut vår nya grafiska profil som ska genomsyra Designtorgets varumärke och identitet!

Sedan starten 1993 har Designtorgets koncept tagit olika riktningar men den lysröda loggan har skapat en stark igenkänningsfaktor. Även butikerna har under senare år varit likriktade och känts igen med röda golv och typiskt vita väggar. Detta är något som vi dock lägger bakom oss även om konceptet har tjänat vårt varumärke väl.

Under 2015 kommer ni att se hur vår nya logotyp kommer att pryda allt fler av våra butiker och även delar av vårt sortiment. I samband med detta har vi även förnyat vårt butikskoncept där vi arbetat intensivt med att skapa ett attraktivare sortiment och att komma närmre våra kunder. Första butiken ut med det nya butikskonceptet och grafiska profilen var butiken på Arlanda flygplats, terminal 5, som öppnade vid månadsskiftet mars/april.

Vårt nya butikskoncept tillsammans med grafisk profil kommer att symobilsera något nytt i företagets historia och vi ser fram emot en ljus framtid för svensk formgivning!