DesignTorget

Kontrol

 

Översikt

Välkommen åter till DesignTorget!

0 saker - 0 Kr

Köpvillkor

Allmänt...

Säkerhet...

Så här handlar du i webbshopen...

Presentleverans...

Betalsätt...

Fraktsätt...

Villkor - returrätt 60 dagar...

Leverans och leveransavisering...

Outlösta paket...

Force Majeure...

Synpunkter, frågor och klagomål...

Allmänt...

I DesignTorgets webbshop kan du handla många av våra storsäljare. Sortimentet uppdateras regelbundet så besök oss ofta för inspiration och nya presenttips!

För att handla hos oss måste du vara 18 år. Genom att skicka din beställning samtycker du till att ditt namn och personuppgifter registreras i vår kunddatabas. DesignTorget förmedlar aldrig dina personuppgifter vidare.

Samtliga produkter som vi säljer kan användas i Sverige. Alla produkter har en manual när produkten så kräver det. Priserna anges i svenska kronor (SEK) och är inklusive moms. Vi reserverar oss för eventuella fel, t ex prisuppgifter, som kan uppstå på sajten.

Säkerhet...

DesignTorgets betallösningar är SSL-certifierade, vilket innebär att du alltid handlar med högsta säkerhet hos oss, oavsett vilket betalningssätt du väljer. SSL skapar en kanal mellan två datorer, t ex en privatdator och en webbutik på en server. När du skickar data till servern så krypteras den. SSL lägger även till digitala signaturer för att identifiera server och användare. Läs mer om SSL-certifiering här: http://sv.wikipedia.org/wiki/SSL.

3D Secure är en ny teknisk standard framtagen av Visa och Mastercard i syfte att ge kortutgivaren möjlighet att verifiera sin kortkunds identitet vid handel på Internet. Verified by Visa och MasterCard SecureCode är Visas respektive MasterCards produktifiering av den nya tekniska standarden för säker identifiering av kortkund vid Internetköp. Dessa standarder är baserade på 3D Secure-tekniken och innebär att kortkunden på ett säkert sätt kan identifieras när denna handlar på Internet.

Så här handlar du i webbshopen...

Välj produkt utifrån de olika kategorierna eller med hjälp av vår sökmotor. När du klickar på köpknappen läggs varan automatiskt till i kundvagnen. Om du lägger till en vara i kundkorgen som inte finns i lager blir du direkt informerad om detta. Du kan här välja om du ändå vill köpa varan i webbshopen eller om du istället vill köpa den i någon av våra fysiska butiker.

Din kundvagn är den röda rutan överst till höger på sidan. Där kan du hela tiden se hur många artiklar du har valt och vad den totala summan är. Om du vill se en mer detaljerad lista, klicka på kundvagnsymbolen. Här kan du också ändra i din order.

När du har handlat klart och kontrollerat att de varor som du vill ha finns med i listan klickar du på Till kassan.


Steg 1. Fyll i dina person- och leveransuppgifter. Är varorna till dig själv eller ska du skicka ett Designogram till någon annan? Här väljer du om varorna ska levereras direkt hem till dig eller om de ska slås in som paket och skickas till en annan adress.

Steg 2. Välj frakt- och betalningssätt. Om beställningen är en present, välj även typ av paketinslagning, vilket kort du vill skicka med, samt vad det ska stå på kortet.

Steg 3. Kontrollera att alla uppgifter du lämnat stämmer och godkänn därefter ditt köp.

Steg 4. Bekräftelse på köpet - ditt kvitto. Samma information skickas till den e-postadress som du har angivit.

Presentleverans...

Är du ute i sista minuten med dina presentköp och kanske inte har möjlighet att gå förbi någon av våra fysiska butiker? Då kan du beställa en presentleverans i vår webbshop, där vi skickar hem dina varor inslagna som present direkt till mottagaren. Dessutom lägger du enkelt till ett kort med din egen personliga hälsning. Självklart har vi gratis inslagning precis som i våra butiker.


Så här gör du:
Efter att du har handlat klart går du till kassan som vanligt. Under fliken 1. dina uppgifter fyller du i dina personuppgifter. Sedan väljer du Presentleverans? Fyll i annan leveransadress. Här skriver du mottagarens namn, adress och telefonnummer. Under fliken 2. frakt och betalning väljer du hur du vill att paketet ska slås in, vilket kort du vill skicka med, samt skriver din personliga hälsning. Gå sedan vidare till nästa flik 3. bekräfta köp som vanligt. Självklart kommer inga prisuppgifter att finnas i paketet!

Betalsätt...

Kortbetalning

Betalning accepteras med VISA, MasterCard, Eurocard, Diners och American Express. Välj Kreditkort i kassan och fyll i kortägarens namn, kortnummer, kortets giltighetstid samt kortets CVV- eller CVC-kod. CVV- och CVC-koden är de tre eller fyra sista siffrorna i signaturfältet på baksidan av ditt kontokort. OBS! Alla kontokort har inte en CVV- eller CVC-kod.

Direktbetalning

En säker betalning över Internet för dig som är kund i Nordea, Swedbank, Handelsbanken eller SE-Banken, och som är ansluten till deras Internettjänster. Vid betalning kopplas du automatiskt vidare till inloggning och loggar in på din Internetbank på vanligt sätt. Pengar dras direkt från ditt bankkonto i samband med att du godkänner transaktionen.

Presentkort
Om du har ett presentkort från DesignTorget går det bra att betala med det i webbshopen. Om totalsumman på ditt köp överstiger beloppet på presentkortet, betalar du resterande belopp med annat valfritt betalmedel.

Postförskott

Betalning sker när du hämtar ditt paket hos ditt utlämningsställe. En avgift på 50 kr inklusive moms tillkommer för detta betalningsalternativ.

Faktura

Du kan handla på faktura som privatperson eller som företag. Om du handlar som företag fyller du i organisationsnummer i stället för personnummer. Betalningsvillkor 14 dagar. Fakturaavgift 29 kr. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Sedvanlig kreditprövning utan kännedomskopia.

Fraktsätt...

Standardfrakt 

Standardalternativet om du inte aktivt väljer något annat fraktsätt. Leveranstid 2-5 arbetsdagar. Pris: 49 kr. Under November och December har vi fri frakt vid köp av varor över 400 kr.

Hempaket

Hemkörning direkt hem till dig. Levererans mellan klockan 17.00 och 21.00, tidigast nästkommande vardag efter aviseringsdagen. Posten aviserar dig en gång för överenskommelse om leveransdag. Leveranstid 2-5 arbetsdagar. Pris: 250 kr.

Express

Leverans nästföljande vardag om du lägger din beställning innan klockan 12:00. Pris: 300 kr.


Villkor - returrätt 60 dagar...

På DesignTorgets webbshop har du upp till 60 dagar på dig att ångra ditt köp efter att du har hämtat ut din beställning eller leveransen kommit hem till dig.


Innan du returnerar varan kontakta oss först på webshop@designtorget.se. Varan ska ligga i sin originalförpackning och vara oanvänd och i nyskick. Glöm inte att skicka med din följesedel. Du betalar själv för returfrakten. Inom 10 dagar efter att vi har tagit emot och kontrollerat varan sätter vi in pengar på ditt konto.

Om du bor i närheten utav någon av våra fysiska butiker går det bra att returnera varan där. Glöm inte att ta med dig din följesedel.

Om du har betalat med postförskott måste du i tillägg till följesedel även skicka med kontonummer, kontoinnehavarens fullständiga namn, clearingnummer samt vilken bank du har, så att vi kan sätta in pengarna till dig.


Vid köp av beställningsvara eller produkt som är specialtillverkad för kund gäller ej bytesrätt, öppet köp eller ångerrätt.


Garantier och reklamationer

Konsumentköplagen gäller då du handlar på DesignTorget. Läs mer på Konsumentverkets hemsida: http://www.kov.se/. Alla eventuella garantier gäller i Sverige. Kontrollera alltid att varan är felfri när du tar emot den. Vi står självklart för returfrakt och frakt av ny vara vid fabrikationsfel. Reklamera varan direkt på webshop@designtorget.se. Returnera varan inom 7 dagar efter att du har emottagit returfraktsedel. Glöm inte att skicka med din följesedel. Om varan skadats under transporten, anmäl skadan direkt till speditören.


Felleverans

Om du har fått fel vara, kontakta oss på webshop@designtorget.se så hjälper vi dig att returnera varan. Vi står självklart för returfrakten.


Tvist

Vid eventuell tvist har DesignTorget som policy att tillämpa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Läs mer på Allmänna reklamationsnämndens hemsida: http://www.arn.se/.

Leverans och leveransavisering...

DesignTorget samarbetar med Posten och levererar dina varor med brev eller paket beroende på vikt och storlek.

Är det mindre brev så får du leveransen hem direkt till brevlådan. Är det ett större brev eller paket bör det vara hos ditt närmaste utlämningsställe inom 1-7 dagar beroende på vilket fraktsätt du har valt. Du får då en brevavi eller ett SMS från Posten, beroende på vilket aviseringssätt du har valt. Har du lantbrevbärning sker utkörning med den dagliga brevutlämningen.

OBS! Posten har en 14 dagars liggetid på stora försändelser, därefter går de i retur. Se till att du hämtar din leverans i tid för att slippa onödiga extrakostnader.

Outlösta paket...

För paket som inte löses ut förbehåller sig DesignTorget rätten att fakturera kunden för fraktkostnad, returfrakt och hanteringskostnader med totalt 300 kr inklusive moms. Vid tungt eller skrymmande gods tillkommer kostnad enligt aktuell frakttabell.

Force Majeure...

Händelser såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt likvärdiga händelser utanför DesignTorget AB:s kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att DesignTorget AB befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

Synpunkter, frågor och klagomål...

Vårt mål är att du som kund ska vara 100% nöjd med ditt köp, och därför är vi jätteglada för alla förslag till förbättring som vi får. Om du har synpunkter, frågor eller klagomål, kontakta oss på webshop@designtorget.se. E-post och beställningar behandlas under våra kontorstider, måndag-fredag 9:00-18:00. Om du vill ringa oss går det bra på 08-518 074 27, måndag-fredag, 10:00-15:00.